Amedeo e-shop - Nakupujte snadněji...



Akce

Elektronická evidence tržeb? Další pokus o fiskální zákon ...

Zástupci zaměstnavatelů, odborů a vlády se 20. října 2014 shodli na podpoře zavedení elektronické evidence tržeb, kterou chystá spustit od ledna 2016 ministerstvo financí. Cílem projektu je omezit daňové úniky. Na tiskové konferenci o tom informovali zástupci tripartity. 

Podle plánů ministerstva financí by od roku 2016 pokladny obchodníků měly být napojeny na internet a informace o každé přijaté platbě by okamžitě dostávaly finanční úřady. Podle představ ministerstva by tak měl podnikatel datovou zprávu o transakci zaslat finanční správě, která zašle podnikateli zpět potvrzení s unikátním kódem účtenky o přijetí transakce. Podnikatel následně účtenku vytiskne a zákazník by měl povinnost ji převzít. Evidenci dané tržby si pak zákazník může ověřit prostřednictvím webové aplikace finanční správy. Výhodou podle MF je, že není nutné certifikovat zařízení ani programy a celý systém lze provozovat na běžných zařízeních.

"Elektronická evidence je jedno z nejdůležitějších opatření proti daňovým únikům. Pro zavedení má vláda silnou podporu ze strany sociálních partnerů," uvedl premiér Bohuslav Sobotka.

Elektronizace tržeb konečně přinese podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jaroslava Hanáka pořádek do vnitřního trhu. "Čím více se to zavede a čím více lidí to postihne, tím lepší. Už je čas, aby všichni platili daně a poctivě podnikali," uvedl Hanák.

Šéf Českomoravské komory odborových svazů (ČMKOS) Josef Středula uvedl, že už se těší na první případ těch, kdo půjdou proti projektu. Podle něj se proti plánu již ozvali někteří advokáti a právníci. Evidence tržeb by přitom podle něj mohla ukázat na důvody někdy hodně vysokých tržeb některých právních kanceláří. "Chceme, aby byla evidence zavedena od ledna 2016. Už jen legislativní cesta trvá 11 měsíců. Společně se to ale dá uskutečnit," uvedl.

ZDROJ: www.financninoviny.cz

Já jen dodám : dokáže si někdo vůbec představit, jaká bude možnost připojení k internetu někde v terénu, na tržišti, u zákazníka? Kdo zaplatí další náklady na povinné připojení pokladen k internetu? Zcestná je rovněž myšlenka, že celý systém bude možno provozovat na běžných zařízeních? Vždyť v minulosti jsme již zákon o fiskálních pokladnách měli, byl v platnosti a spousta ochodníků se na něj adaptovala. Většina registračních pokladen, které za mastný poplatek tenkrát ministerstvo financí certifikovalo, bohužel nemá možnost připojení k internetu, takže pravděpodobně nebudou vhodná pro nově navrhovanou elektronickou evidenci tržeb. Všechno je to nesmysl a opětovné tahání peněz z kapes občanů. A náplň práce pro další armádů úředníků... Ach jo, kde to proboha žijeme?

Sdílení

Zpět