Amedeo e-shop - Nakupujte snadněji...



Akce

15.01.2009 Výprodeje : slevy, ale i pasti na zákazníka

V poslední době se množí dotazy našich zákazníků, zda budeme nějaké zboží prodávat se SUPER, MEGA nebo i GIGA slevami. Na tyto četné dotazy odpovím citací z Hospodářských novin ze dne 14. ledna 2009, strana 27, kde jsem si vypůjčil rovněž část titulku této aktuality.

"U elektroniky a spotřebního zboží je obvyklé uměle nafukovat výši slev. Často se například uvádí rok stará cena u výběhového modelu, který se už několik měsíců běžně prodává o desítky procent levněji... Příklad takového čarování se slevami není třeba hledat dlouho. Například pračka LG z nabídky Korunka.cz zlevněná o pět tisíc na 7990 Kč se zdá jako špičková koupě. Extrémní sleva ale rychle mizí při porovnání cen zboží v dalších internetových obchodech. Pračku lze totiž sehnat například  na www.......cz za 7380 kroun a i ty nejdražší internetové obchody ji nabízí stále o několik tisíc korun levněji, než je uváděná původní cena na Korunka.cz.

Podobně zlevněné zboží se dá najít téměř v každém on-line obchodě. Například Alza.cz nabízí zlevněnou paměťovou kartu Verbatim Store Go Blue Flash Drive s kapacitou 8 GB za 405 korun, a prodává ji tedy na českém webu nejlevněji. Ale konkurence stejnou kartu nabízí jen o desítky korun dráž, nikoliv za >>původní<< tisícikorunu inzerovanou na Alza.cz.

Z pokusu o zmatení informací pro HN se usvědčil i Mironet.cz. PR manager firmy do přehledu zlevněného zboží uvedl původní cenu navigace Prestigio GeoVision 350 jako 4200 korun. Na svých webových stránkách ale Mironet uvádí jako běžnou cenu před slevou pouze 2837 korun. Sleva tak dosahuje pouze 12 procent, nikoliv udávaných 55 procent."

Tolik Hospodářské noviny. Čtenář ať si udělá obrázek sám. Při použití selského rozumu a za předpokladu, že průměrná marže se ve většině sortimentu výpočetní techniky pohybuje mezi 4 až 10%, není prakticky možné (až na některé výjimky - navigace, LCD a plasma TV apod.) poskytovat slevu větší, než je obchodní marže, tedy v rozmezí max. 4 až 10%. Nelze tedy zákazníkům doporučit nic jiného, než aby nakupovali v obchodech, kde jsou nízké ceny celoročně, kde se zákazníkovi věnují osobně a tak dlouho, jak je to potřeba a kde nabízejí další doplňkové, často zdánlivě nenápadné, ale ve skutečnosti časově a někdy i finančně náročné, služby ZDARMA.

Dalším trikem k získání zákazníka je několik položek sortimentu zlevnit a případně další o stejnou částku zdražit. Velmi působivé je inzerovat slevu až několik desítek procent, ale neuvést, že je to sleva pouze na 10 (Mironet.cz) nebo 15 (Korunka.cz) položek. Velmi komické je uvést počet vyprodávaného zboží na 18026, jak to uvádí Alza.cz. Že by Alza rušila své sklady? :-)

Zdrojem těchto údajů jsou opět HN ze dne 14. ledna 2009.

Sdílení

Zpět