Amedeo e-shop - Nakupujte snadněji...



Akce

Co je to SHOCK CUP

SHOCK CUP je seriál amatérských automobilových závodů v terénu. Závody jsou určeny pro sériová vozidla konstruovaná pro jízdu jak na silnici, tak v terénu. Jsou zaměřeny pro širokou veřejnost vlastnící tyto automobily s cílem organizovat pro tuto kategorii motoristů možnost závodění v lokalitách k tomuto druhu sportu určených a zabránit tak ježdění ve volné přírodě a tím přispět k ochraně životního prostředí.

SHOCK CUP je seriál závodů v Off Road Tech Trialu. Off Road Tech Trial jsou specificky ukládané terénní zkoušky zručnosti pro vozidla s pohonem 4x4 do 3,5 t na uzavřené dráze. Mají za účel vyzkoušet si zacházení s vozidlem v terénu a proto mají velkou provozně výchovnou hodnotu. V rámci závodů bude poskytnutý prostor i pro volné ježdění pro ty účastníky, kteří se neodváží pro závod v Tech Trialu, kde si mohou vyzkoušet svoje řidičské umění a ovládání svého vozu v terénu.
Oficiální název celého seriálu je podle hlavního partnera závodu, výrobce energetického nápoje Big Shock!, firmy Al-Namura, spol. s.r.o. z Kralup nad Vltavou. 

Seriál závodů SHOCK CUP Mistrovství České republiky v off road tech trialu vstupuje do svého čtvrtého ročníku. I pro rok 2011 připravili pořadatelé celkem pět závodů. Do celkového pořadí v seriálu se bude opět, tak jako v roce 2010, započítávat všech pět závodů. Čtvrtý ročník nepřinese v pravidlech tak výrazné změny jako ročník třetí. Pravidla ale byla novelizována, zejména o poznatky právě ze třetího ročníku.

Off Road Tech Trial je vlastně trial pro vozy off road hodnocený podle truck trialových pravidel. Oproti pravidlům off road trialu, podle kterých se jezdí ostatní závody off roadů jako MČR, Krnovský pohár atd., je základní rozdíl ve způsobu jízdy v sekci. Při jízdě se klade důraz na zručnost, cit, přesnost a odhad. Vyžaduje to velkou dávku odvahy a přemýšlení. Vlastní jízda probíhá v uzavřené sekci, branková pole jsou označena, čímž je dán směr jejich průjezdu. Je jedno jestli dopředu nebo dozadu. Pořadí průjezdu jednotlivých branek není určeno a záleží na posádce, jakou trasu si zvolí. V průběhu jízdy se posádka se svým vozidlem nesmí dotknout ohraničení sekce. V tech trialu se obvykle nejede na čas, je však stanoven limit, kolikrát posádka může změnit směr jízdy mezi dvěma brankovými poli. Na rozdíl od off road trialu jsou branková pole podstatně užší a brankové pole je hodnoceno za projeté, pokud vozidlo projede první osou ve směru jízdy mezi brankovými tyčemi, celý obrys vozidla opustí brankové pole a všechna kola alespoň na jedné straně vozidla musí projet brankovým polem.
Dalším rozdílem je rozdělení vozů do jednotlivých tříd. Hlavním parametrem je rozvor vozidla, nikoliv jeho úpravy. Vozidla jsou rozdělena v souladu s pravidly off road tech trialu podle rozvoru do tří tříd:
O1 – sériová vozidla o rozvoru do 2299 mm
O2 – sériová vozidla o rozvoru od 2300 do 2549 mm
O3 – sériová vozidla o rozvoru nad 2550 mm.

Fotogalerie

Sdílení

Zpět